Вы хотите отвязать ваш телефон от AT&T, и вы на 100% уверены, что телефон привязан именно к этому оператору. Необходимо знать английский язык, если есть трудности — попросите помочь друзей. Совсем крайний случай Google Translate

Советы: всегда отправляйте в одном письме только один IMEI, хотите другой — используйте другой почтовый ящик. Если вы получили варианты писем отличные от т.н. письма счастья (вариант D), создавайте новое письмо, не отвечайте на старое…

Получатель: icare3@amcustomercare.att-mail.com
Тема: ЛЮБАЯ

ПРИМЕР Текста письма:
Dear Sir/Madam,

I would really like to officially unlock my iPhone 4. My name is ______, i bought this phone on eBay, but I'm not the resident of USA, so I can't use it with local operators. My IMEI is __________, i tried contacting AT&T via live chat, but had no luck. I will really appreciate your help on my problem.
Ответ на ваше первое письмо всегда присылает робот. Потом с вами свяжется реальный сотрудник AT&T. Дают CASENUMBER (Номер вашего обращения). По нему можно узнать текущее состояние вашего дела.

Дальше варианты событий могут быть разные, вот типичные… но могут быть и еще… у AT&T отписок много всяких.

А) Требуют подтверждения оплаты.

В) Если контракт не закончен, даже если труба старая (2G, 3G, 3GS)…
After a review of your account, we have determined that your device is not eligible to be unlocked from the AT&T network because you have not met one or more of the following requirements:

Completed a minimum of ninety (90) days of active service with AT&T Mobility.
The account is in good standing and payments are current at the time of the request.
The device cannot be unlocked because of previous security restrictions placed on the device.
The device does not have a long-term exclusive sales arrangement or any period of exclusivity associated with the device has expired.
No more than five unlock codes per year are permitted.
Prepaid/GoPhone customers:
Completed a minimum of 6 months of service.
If less than 6 months of service, provided a copy of the sales receipt or other proof of purchase of the device.

AT&T reserves the right to preserve exclusivity sales agreements on designated devices by requiring that these devices remain locked to the AT&T Mobility network.
С) Стандартная отписка, с перечнем требований для разблокировки
Thank you for taking the time to email AT&T about unlocking your iPhone device. My name is Jenifer Robertson and I would be happy to look into this for you.

After reading your email I wanted to let you know that all iPhone devices sold by AT&T are locked and designed to work exclusively on AT&T's network. Effective April 8, 2012, however, AT&T can submit an unlock request for customers who have an iPhone and meet specific requirements. In order for an iPhone to be unlocked, the following requirements must be met:

1. The account cannot have a flag for excessive off-network roaming.
2. The device must be an eligible AT&T iPhone.
3. The two year service agreement accepted at the time of the iPhone activation must be completed.
4. The iPhone associated with the unlock request must not be reported lost or stolen.
5. The account must be current and in good standing.
6. Must not have a past due balance on an active account or an unpaid balance or ETF on a cancelled account.

At this time, I have submitted an unlock request for you. Your case number is CM20120410_39107412. Please allow 5 to 7 business days for this request to be reviewed and a decision made. You will receive a response via email.

?????????, thank you for allowing me to assist you with this concern. Have a great day!
D) «Письмо счастья» или подтверждение разлочки. (были варианты, когда после письма люди ждали еще несколько часов, пока сработало, я ждал 20 часов)
Dear customer,

Thank you for contacting AT&T Customer Care about unlocking your iPhone IMEI ending **** (последние 4 цифры вашего IMEI). We have reviewed your request and confirmed that you are eligible to have the requested iPhone unlocked.

To complete the unlock, simply:

1. Open iTunes on your Mac or PC and verify that you have internet connectivity.
2. Connect your iPhone using the dock connector to USB cable that came with your iPhone.
3. Backup and restore your iPhone using iTunes.
For information on backup and restore, please visit support.apple.com/kb/HT1414.
4. After restoring, your iPhone will be unlocked.

Additional information on unlocking can be found at support.apple.com/kb/TS3198.

For questions regarding AT&T?s wireless service and iPhone, please visit the Phone/Device Learning Center. We thank you for your continued business and look forward to providing you with the best customer service.

Thank you for contacting AT&T Mobility. We appreciate your business.


!!! ПОСЛЕ ПОЛУЧЕНИЯ ПИСЬМА СЧАСТЬЯ ВАРИАНТЫ РАЗБЛОКИРОВКИ!!!

1. У Вас нет Jailbreak
  1. Отключите телефон от компьютера
  2. Извлеките лоток с карточкой AT&T (GEVEY, TP-SIM, Trubosim… в общему приблуду, которая была раньше)
  3. Вставьте сим карту вашего оператора (MTS, Beeline, Kyivstar, Life,… )
  4. Подключите телефон к компьютеру и внимательно смотрите на сообщение iTunes. Должно появится: «Поздравляем ваш интернет-телефон разблокирован»…


2. Вы пользуетесь Jailbreak (Redsn0w, Sn0wbreaze… )
  1. Запустите redsn0w (желательно самой последней версии)
  2. Нажимаем кнопку Jailbreak
  3. Выбираем Deactivate, снимаем галочку с Install Cydia (она ведь уже у нас есть!!!!)
  4. Отключите телефон от компьютера
  5. Извлеките лоток с карточкой AT&T (GEVEY, TP-SIM, Trubosim… в общему приблуду, которая была раньше)
  6. Вставьте сим карту вашего оператора (MTS, Beeline, Kyivstar, Life,… )
  7. Подключите телефон к компьютеру и внимательно смотрите на сообщение iTunes. Должно появится: «Поздравляем ваш интернет-телефон разблокирован»…
(вся инструкция копипаст с форумов)